Γλωσσάριο ορολογίας και όρων Gaming

Σε αυτήν την ενότητα μπορείς να ξετυλίξεις το κουβάρι του περίπλοκου κόσμου των βιντεοπαιχνιδιών και της ορολογίας του Gaming και να βρεις κάποιες μεταφράσεις της ορολογίας βιβλίων LitRPG στα ελληνικά. Είτε είσαι έμπειρος Gamer είτε νέος στον χώρο του Gaming, αυτή η συλλογή από ορισμούς και επεξηγήσεις θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα τον κόσμο του Gaming και των LitRPG.


Πόντοι εμπειρίας (ΠΕ): Συνήθως κερδίζονται με την ολοκλήρωση αποστολών, την ήττα εχθρών ή την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Η συσσώρευση ΠΕ επιτρέπει στους χαρακτήρες να ανεβαίνουν επίπεδο και να αποκτούν νέες ικανότητες.

Φύλλο χαρακτήρα/Στατιστικά: Το φύλλο χαρακτήρα εμφανίζει τις ιδιότητες, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και άλλες σχετικές πληροφορίες ενός χαρακτήρα. Συχνά περιλαμβάνει στατιστικά στοιχεία όπως δύναμη, ευκινησία, ευφυΐα, χάρισμα και άλλα. Αυτά τα στατιστικά επηρεάζουν την απόδοση και τις ικανότητες του χαρακτήρα μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού.

Ανέβασμα επιπέδου: Το ανέβασμα επιπέδου αναφέρεται στη διαδικασία ενός χαρακτήρα να ανεβαίνει σε υψηλότερο επίπεδο, που συχνά συνοδεύεται από αύξηση των στατιστικών του, πρόσβαση σε νέες δεξιότητες ή ικανότητες και ξεκλείδωμα νέου περιεχομένου ή περιοχών μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού.

Δεξιότητες/Ικανότητες: Οι δεξιότητες ή ικανότητες είναι ειδικές ενέργειες ή δυνάμεις που διαθέτουν οι χαρακτήρες στον κόσμο του παιχνιδιού. Μπορεί να ποικίλουν από δεξιότητες που σχετίζονται με τη μάχη έως τη δημιουργία αντικειμένων, τη μαγεία ή συγκεκριμένα επαγγέλματα. Οι χαρακτήρες μπορούν να αποκτήσουν και να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες καθώς εξελίσσονται στο παιχνίδι.

Αποστολές: Οι αποστολές είναι εργασίες ή στόχοι που ανατίθενται στους χαρακτήρες μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού. Μπορούν να ποικίλλουν σε πολυπλοκότητα και έκταση, από απλές εργασίες έως επικές αποστολές που προωθούν την αφήγηση. Η ολοκλήρωση των αποστολών συχνά αποφέρει ανταμοιβές και πρόοδο.

NPC (Χαρακτήρες που δεν είναι παίκτες): Οι NPC είναι χαρακτήρες στον κόσμο του παιχνιδιού που ελέγχονται από την τεχνητή νοημοσύνη του παιχνιδιού και όχι από ανθρώπους παίκτες. Εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς, όπως την παροχή αποστολών, την πώληση αντικειμένων ή την αλληλεπίδραση με τον χαρακτήρα του παίκτη.

Λάφυρα/Πτώσεις: Τα λάφυρα ή οι πτώσεις αναφέρονται σε αντικείμενα, εξοπλισμό ή πόρους που αποκτούν οι χαρακτήρες μετά την ήττα των εχθρών ή την ολοκλήρωση των αποστολών. Αυτά τα αντικείμενα μπορεί να περιλαμβάνουν όπλα, πανοπλίες, αναλώσιμα, υλικά δημιουργίας και πολλά άλλα.

Επανεμφάνιση: Η επανεμφάνιση αναφέρεται στη διαδικασία με την οποία οι ηττημένοι χαρακτήρες ή εχθροί επιστρέφουν στον κόσμο του παιχνιδιού μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα ή υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Επιτρέπει συνεχές παίξιμο και συνεχείς αναμετρήσεις με εχθρούς.

Πέρμαντεθ: Το πέρμαντεθ, που σημαίνει μόνιμος θάνατος, είναι μια έννοια σε ορισμένα LitRPG όπου ένας χαρακτήρας πεθαίνει ή απομακρύνεται μόνιμα από τον κόσμο του παιχνιδιού. Αυτό προσθέτει ένα υψηλότερο επίπεδο ρίσκου και συνέπειας στις ενέργειες και τις αποφάσεις του χαρακτήρα.

– Ανώτατο όριο επιπέδου: Είναι το μέγιστο επίπεδο που μπορεί να φτάσει ένας χαρακτήρας στο παιχνίδι. Αντιπροσωπεύει το ζενίθ της ανάπτυξης και της εξέλιξης του χαρακτήρα. Μόλις επιτευχθεί το ανώτατο όριο επιπέδου, η περαιτέρω απόκτηση εμπειρίας μπορεί να περιοριστεί ή να παρέχει εναλλακτικές ανταμοιβές.

– Χτίσιμο χαρακτήρα: Το χτίσιμο του χαρακτήρα αναφέρεται στον συγκεκριμένο συνδυασμό χαρακτηριστικών, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που επιλέγει ένας παίκτης για να διαμορφώσει το στυλ παιχνιδιού και τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα του. Περιλαμβάνει στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο κατανομής των πόντων ή των πόρων για βέλτιστη απόδοση.

– Πόντοι χαρακτηριστικών: Οι πόντοι χαρακτηριστικών είναι πόντοι που οι χαρακτήρες μπορούν να διαθέσουν σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως δύναμη, ευκινησία, ευφυΐα ή χάρισμα. Αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζουν διάφορες πτυχές του παιχνιδιού, όπως η αποτελεσματικότητα στη μάχη, η ικανότητα ρίψης ξορκιών ή οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

– Δέντρο δεξιοτήτων: Το δέντρο δεξιοτήτων αντιπροσωπεύει την οπτική αναπαράσταση των διαθέσιμων δεξιοτήτων και ικανοτήτων στο παιχνίδι. Συνήθως, αποτελείται από διακλαδώσεις που συνδέονται μεταξύ τους και ξεκλειδώνουν νέες ικανότητες ή ενισχύουν τις υπάρχουσες, καθώς οι χαρακτήρες εξελίσσονται και επενδύουν πόντους δεξιοτήτων.

– Ομάδα: Μια ομάδα αποτελείται από πολλούς παίκτες που ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αντιμετωπίσουν μαζί τις προκλήσεις. Επιτρέπει το συνεργατικό παιχνίδι, όπου τα μέλη μπορούν να συμπληρώνουν το ένα τις δυνάμεις του άλλου, να μοιράζονται πόρους και να αναλαμβάνουν πιο δύσκολες αποστολές.

– Επιδρομή: Η επιδρομή είναι μια ομαδική ενέργεια μεγάλης κλίμακας που περιλαμβάνει μια συντονισμένη προσπάθεια πολλών παικτών να νικήσουν ισχυρούς εχθρούς ή να ξεπεράσουν σύνθετες προκλήσεις. Οι επιδρομές συχνά προσφέρουν σημαντικές ανταμοιβές και απαιτούν ομαδική εργασία και συντονισμό για να είναι επιτυχείς.

– PVP (παίκτης εναντίον παίκτη): Το PVP αναφέρεται σε σενάρια παιχνιδιού όπου οι παίκτες εμπλέκονται σε απευθείας μάχη με άλλους παίκτες ή τους ανταγωνίζονται. Μπορεί να λάβει διάφορες μορφές, όπως μονομαχίες, αρένες ή συγκρούσεις βάσει φατριών.

– Συντεχνία: Μια συντεχνία είναι μια επίσημη ή άτυπη οργάνωση παικτών μέσα στο παιχνίδι. Οι συντεχνίες παρέχουν μια αίσθηση κοινότητας, υποστήριξης και κοινών στόχων. Συχνά, προσφέρουν προνόμια όπως πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο, ειδικές αποστολές για τη συγκεκριμένη συντεχνία και κοινωνική αλληλεπίδραση.

– Αρχιεχθρός: Ο αρχιεχθρός είναι ένας ισχυρός εχθρός ή πλάσμα που αποτελεί σημαντική πρόκληση για τους παίκτες. Οι μάχες με τους αρχιεχθρούς συχνά απαιτούν στρατηγικό σχεδιασμό, συντονισμό και ομαδική εργασία για να ξεπεραστούν και συχνά προσφέρουν πολύτιμες ανταμοιβές μετά την ήττα.

– Σύστημα εξέλιξης: Το σύστημα εξέλιξης περιγράφει τους μηχανισμούς και τους κανόνες με τους οποίους οι χαρακτήρες εξελίσσονται και αναπτύσσονται μέσα στο παιχνίδι. Μπορεί να περιλαμβάνει το ανέβασμα επιπέδου, την απόκτηση νέων δεξιοτήτων ή ικανοτήτων, το ξεκλείδωμα περιεχομένου ή την πρόσβαση σε πιο δύσκολες αποστολές.

– Γκρίντινγκ: Το γκρίντινγκ αναφέρεται στην επαναλαμβανόμενη και σκόπιμη ενέργεια της εμπλοκής σε μάχες ή της ολοκλήρωσης αποστολών προκειμένου να κερδίσεις πόντους εμπειρίας, να ανέβεις επίπεδο ή να αποκτήσεις συγκεκριμένους πόρους. Συχνά περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες μάχες με εχθρούς χαμηλότερου επιπέδου για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Λάφυρα: Τα λάφυρα αναφέρονται στα αντικείμενα ή τις ανταμοιβές που λαμβάνουν οι χαρακτήρες μετά την εξόντωση εχθρών ή την ολοκλήρωση αποστολών. Μπορεί να περιλαμβάνουν όπλα, πανοπλίες, φίλτρα, χρυσό ή άλλους πολύτιμους πόρους εντός του παιχνιδιού.

 Κόμβος αποστολών: Ο κόμβος αποστολών είναι μια κεντρική τοποθεσία στον κόσμο του παιχνιδιού, όπου οι παίκτες μπορούν να λάβουν πολλές αποστολές από διάφορους NPC. Χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς για τους παίκτες ώστε να συλλέγουν πληροφορίες, να λαμβάνουν αποστολές και να προχωρούν στην ιστορία.

– Χρόνος επαναφόρτισης δεξιοτήτων: Ο χρόνος επαναφόρτισης δεξιοτήτων αναφέρεται στο χρονικό διάστημα που πρέπει να παρέλθει για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί ξανά μια δεξιότητα ή ικανότητα μετά την ενεργοποίησή της. Εισάγει μια καθυστέρηση για την αποτροπή της συνεχούς ανεπιθύμητης χρήσης ισχυρών δεξιοτήτων και προσθέτει ένα στρατηγικό στοιχείο στη μάχη.

 Αρχιεχθρός επιδρομής: Ο αρχιεχθρός επιδρομής είναι ένας εξαιρετικά ισχυρός εχθρός ή πλάσμα που συναντάται σε ένα σενάριο επιδρομής. Συχνά απαιτεί μια μεγάλη ομάδα συντονισμένων παικτών για να νικηθεί και παρέχει σημαντικές ανταμοιβές κατά τη νίκη.

– Φαρμάρισμα: Το φαρμάρισμα περιλαμβάνει την επανειλημμένη εμπλοκή με συγκεκριμένους εχθρούς ή περιοχές για την απόκτηση συγκεκριμένων αντικειμένων, πόρων ή πόντων εμπειρίας. Είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται για την αποτελεσματική συλλογή πόρων ή το ανέβασμα επιπέδου των χαρακτήρων.

 Τανκ: Ένας χαρακτήρας ή ρόλος παίκτη που ειδικεύεται στην απορρόφηση ζημιάς και στην απομάκρυνση της εχθρικής επίθεσης από τα πιο εύθραυστα μέλη της ομάδας. Τα τανκ έχουν συνήθως πολλούς πόντους υγείας, ισχυρή άμυνα και ικανότητες για να αντέχουν τις εχθρικές επιθέσεις.

Θεραπευτής: Ένας χαρακτήρας ή ρόλος παίκτη που ειδικεύεται στη θεραπεία και την υποστήριξη των συμμάχων του. Οι θεραπευτές χρησιμοποιούν ξόρκια, ικανότητες ή αντικείμενα για να αποκαταστήσουν την υγεία, να άρουν τις αρνητικές επιδράσεις και να κρατήσουν τα μέλη της ομάδας τους ζωντανά.

– Έλεγχος/Καταστολή πλήθους: Αναφέρεται σε ικανότητες ή τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο ή την ακινητοποίηση ομάδων εχθρών. Ο έλεγχος πλήθους μπορεί να περιλαμβάνει την ακινητοποίηση, την επιβράδυνση ή την αδρανοποίηση πολλών εχθρών ταυτόχρονα.

– Σημείο επανεμφάνισης: Μια συγκεκριμένη τοποθεσία στον κόσμο του παιχνιδιού όπου εμφανίζονται εκ νέου χαρακτήρες ή πλάσματα μετά τον θάνατο ή την ήττα. Τα σημεία επανεμφάνισης λειτουργούν ως σημεία εκκίνησης ή σημεία αποθήκευσης για τους παίκτες.